Toimitus-, koulutus- ja lennätysehdot
Toimitusehdot
Noudatamme toiminnassamme kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja ja kuluttajaviraston ohjeita etä- ja verkkokaupasta (http://www.kuluttajavirasto.fi ).
1. Tilaaminen
Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava:
- Tilaajan nimi, postiosoite, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero.
- Alle kahdeksantoista vuotiaan tilaajan on lisäksi annettava huoltajan nimi sekä sähköpostiosoite (”muu viesti” kenttään). Tietoja käytetään vain kyseiseen tilaukseen liittyviin asioihin. Tilauksesta lähetämme vahvistuksen sähköpostilla. Tilaajan on tutustuttava tässä esitettäviin tilaus- ja toimitusehtoihin.
3. Toimitus
Pyrimme toimittamaan varastotuotteet viikon sisällä tilauksesta. Tilauspalvelutuotteiden toimitusajat vaihtelevat riippuen tilausajankohdasta. Tuotteet toimitamme kirjeessä tai postipakettina (postipaketti 16).
4. Lennätyslahjakortit ja -liput
Räyskälän lennoile lennätyslahjakortit ja lentoliput ovat voimassa yhden vuoden ostokuukauden lopusta alkaen. Malmin lennoille lahjakortit ovat voimassa 31.08.2018 asti. Lentoreittiä voidaan muokata asiakkaan tarpeiden mukaisesti edellyttäen, että lentoaika vastaa lentolipun/lahjakortin oikeuttamaa lentoaikaa.
Varausvahvistus toimii lennätyslippuna. Lahjakortti toimitetaan postitse toimitusosoitteeseen.
Lennätykset toteutetaan säävarauksella. Jos sää estää lennon, sovitaan lennätykselle uusi aika. Olemme yhteydessä viimeistään lennätystä edeltävänä päivänä, jos sääennusteet näyttävät, ettei lento toteudu suunnitellusti.
Tarjouspaikkalippujen (Groupon, Elämyslahjat) osalta pidämme oikeuden muuttaa lennätysajankohtaa 7 vrk ennen sovittua lentoa, jos paikkavarauksia on vain 2 tai vähemmän.
Lennätyslahjakorteilla tai varatuilla yleisölennoilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta. Varattua lennätysaikaa voidaan siirtää tarvittaessa veloituksetta.
Lennätysvaraukset ja lisätietoa:
- info@nordicavia.fi
- 040 5256292
Räyskälän ilmailukeskus
Osoite Räyskäläntie 311, 12820 Räyskälä,
Reittiohjeet . Lentokoneemme (sinivalkoinen ylätaso) parkissa kahvilan etuterassin vieressä ja tapaamispaikka aidassa olevan mainoksemme luona.
Helsinki-Malmin lentoasema
Osoite Malmin lentoasema, 00700 Helsinki ,
Reittiohjeet . Tapaamispaikka lentoasemarakennuksen ala-aulassa.
5. Maksuehdot
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä verkkomaksupalveluilla tai tilisiirrolla.
Verkkomaksujen välityspalvelun tuottaa Paytrail Oy.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
6. Tilauksen peruutus- ja palautusehdot
Tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla tuotetta samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas ei menetä peruuttamisoikeuttaan, jos tuotteen arvo vähentyy ilman hänen syytään – esimerkiksi, jos paketti vaurioituu postissa. Asiakkaan on tällöin tehtävä ilmoitus vahingosta postille välittömästi virheen huomattuaan.
Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.
Tuotepalautukset tehdään alkuperäisissä paketeissa hyvin pakattuna postitse. Korvaamme palautuksen normaalit kotimaan postikulut. Palautuksen mukana on lähettettävä kopio tilauskuitista ja pankkitilinumero, jonne hyvitys maksetaan. Jos haluat lisätietoa palautuksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ( info@nordicavia.fi ).
Varatuilla yleisölennoilla tai lennätyslahjakorteilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta. Varattua lennätysaikaa voidaan siirtää tarvittaessa veloituksetta.
7. Takuu ja reklamaatiot
Tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen takuu, joka koskee tuotteen valmistus- tai laatuvirheestä johtuvaa vikaa. Reklamaatioissa pyydämme ottamaan yhteyttä asikaspalveluumme sähköpostitse ( info@nordicavia.fi ).
8. Maisemalennot
EU-asetuksen 965/2012 mukaiset kustannusjakoperusteiset lennot, joilla ohjaaja osallistuu lennon kustannuksiin vakio osuudella. Lennot ovat ohjaajakohtaisia yksityislentoja eikä näihin lentoihin sovelleta kaupallisen ilmakuljetuksen säädöksiä tai vaatimuksia, jolloin riskitaso on suurempi (verrattavissa tieliikenteeseen, lähde EASA).
Nordic Avia Oy toimii lentojen välittäjänä, eikä vastaa itse lennoista. Nordic Avia Oy.n välityspalkkio on mukana palvelun hinnassa eikä palvelusta veloita muita kustannuksia.
Palvelussa olevilla lentäjillä on voimassaolevat lentoluvat.
Välitämme tarvittaessa myös varausmuutokset.
9. Lennätysehdot
Lennon operaattori: Nordic Avia Oy, AOC FI-044.
Vastuunrajoitus Montrealin yleissopimuslain 1228/2002 perusteella
Vastuuilmoitus:
Lentoyhtiön vastuu matkustajista ja heidän matkatavaroistaan Tässä tiedotteessa tehdään yhteenveto vastuusäännöistä, joita yhteisö soveltaa lentoyhtiöihin kuten yhteisön lainsäädännössä ja Montrealin yleissopimuksessa on päätetty.
Korvaukset kuolemantapauksissa tai loukkaantumisissa:
100 000 erityisnosto-oikeuteen rajoittuvissa vahingoissa lentoyhtiö ei voi kieltää korvausvaatimuksia. Tämän määrän ylittyessä lentoyhtiö voi puolustaa itseään vaatimusta vastaan todistamalla, että se ei ollut huolimaton tai muuten vastuussa.
Matkatavaroiden korvaus:
Jos matkatavarat ovat vahingoittuneet, myöhässä, kadonneet tai tuhoutuneet, matkustajan tulee tehdä valitus ja kirjoittaa lentoyhtiölle mahdollisimman pian. Jos kirjatut matkatavarat ovat vahingoittuneet, matkustajan tulee tehdä valitus ja kirjoittaa lentoyhtiölle seitsemän päivän kuluessa ja jos matkatavarat ovat viivästyneet, valitus ja yhteydenotto pitää tehdä 21 päivän kuluessa; molemmissa tapauksissa siitä päivästä lukien, kun matkustaja on saanut matkatavarat haltuunsa.
Sopimuksen kirjoittavan ja lennon suorittavan lentoyhtiön vastuu
Jos lennon suorittava lentoyhtiö ei ole sama kuin sopimuksessa mainittu lentoyhtiö, matkustajalla on oikeus osoittaa muistutuksensa tai valittaa jommalle kummalle. Jos lentoyhtiön nimi tai yhtiötunnus on merkitty lippuun, tämä lentoyhtiö on sopimuksen mukainen lentoyhtiö.
Kanteiden nostamisen aikaraja:
Kaikki matkatavaroiden kanteet pitää tuoda oikeuteen kahden vuoden kuluessa siitä päivästä kun lentokone saapui tai päivästä jolloin lentokoneen olisi pitänyt saapua.
Tietojen perusta
Yllä mainittujen sääntöjen perustana on 28. toukokuuta 1999 tehty Montrealin yleissopimus, joka on toteutettu kansallisissa lainsäädännössä ( https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/2004/20040078 ).
10. Koulutusehdot
Yleistä
Koulutus tapahtuu Trafin lupaehtojen, säädösten ja käsikirjojemme mukaisesti verkkokaupan tai hinnastomme mukaisilla hinnoilla. Koulutuskirjanpitoon talletamme henkilötiedot ja koulutuksen seurantaan liittyvät tiedot. Tietoja säilytetään viranomaisen vaatima aika. Toimivaltaisella viranomaisella on tarvittaessa pääsy tarkastamaan tietoja (esim. koulutustarkastuksen yhteydessä).
Alaikäiseltä oppilaalta vaaditaan huoltajan lupa koulutuksen aloittamiseksi.
Vakuutukset
Lentokalustollamme on seuraavat vaaditut vakuutukset:
- lentovastuuvakuutus 3 000 000 SDR
- istuinpaikkavakuutukset 30 000 Eur
- ilmakuljetusvastuuvakuutus 250 000 SDR
Maksut
Koulutus laskutetaan hinnaston mukaisesti koulutuksen edistyessä. Koulutustodistukset luovutetaan kun kaikki koulutusmaksut ovat suoritettu. Koulutuksen keskeytyessä hyvitämme mahdolliset ennakkomaksut poislukien teoriamoduulien kurssimaksut.